info@paranich.kiev.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Послуги

Оскарження рішень, дій або бездіяльності органів державної влади
та місцевого самоврядування

Нерідко  унаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади та місцевого самоврядування порушуються права та охоронювані законом інтереси громадян, підприємств та організацій.

Одним із способів відновлення порушених таким чином прав є оскарження неправомірних рішень, дій чи бездіяльності органів, що мають владні повноваження.

Законодавством України передбачено право особи, чиї права порушено, обирати спосіб захисту шляхом  звернення до вищестоящого в порядку відомчої підлеглості органу чи службової особи або шляхом безпосереднього звернення до суду. При цьому подання скарги до вищестоящих органів не позбавляє особу права звернення до суду.

Громадянин може подати скаргу на рішення,  дії або бездіяльність органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування у порядку підлеглості вищому органу особисто або через уповноважену ним особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками.

Статтею 17 Закону України „Про звернення громадян" передбачено, що скарга на рішення, що оскаржується, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.

Оскарження рішень, дій або бездіяльності органів державної влади та місцевого самоврядування  до суду має певні особливості, пов’язані з характером порушеного права. Такі позови підвідомчі судам загальної юрисдикції або адміністративним судам, юрисдикція яких відрізняється між собою. Від правильності визначення виду судового органу, до якого необхідно звертатися за захистом, залежить швидкість поновлення порушених прав та інтересів заінтересованої особи.

Статтею 19 Кодексу Адміністративного судочинства України визначено юрисдикцію адміністративних судів, яка охоплює:

  • спори фізичних чи  юридичних  осіб  із  суб'єктом  владних  повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 
  • спори з приводу прийняття громадян на публічну службу,  її проходження, звільнення з публічної служби; 
  • спори  між  суб'єктами  владних  повноважень  з  приводу реалізації  їхньої  компетенції  у  сфері управління, у тому числі делегованих  повноважень,  а  також спори, які виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних  договорів; 
  • спори  за  зверненням  суб'єкта  владних   повноважень   у випадках, встановлених законом; 
  • спори  щодо правовідносин,  пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Частина спорів, пов’язаних з оскарженням неправомірних рішень, дій чи бездіяльності органів, що мають владні повноваження, розглядаються судами загальної юрисдикції.  Відповідно до ст. 15 Цивільного процесуального кодексу України суди загальної юрисдикції розглядають у порядку цивільного судочинства справи про захист порушених, невизнаних чи оспорюваних цивільних прав, свобод чи інтересів, що виникають з цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також з інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства. Отже, рішення дії чи бездіяльність органів владних повноважень, що порушують цивільні, житлові, земельні, сімейні, трудові права особи можуть бути оскаржені до судів загальної юрисдикції у порядку цивільного судочинства.

Таким чином у разі звернення до суду  з метою оскарження неправомірного рішення, дії або бездіяльності органу владних повноважень необхідно правильно визначити характер спору та судовий орган, якому даний спір підвідомчий.

З метою відновлення порушених прав громадян та юридичних осіб наше юридичне бюро пропонує такі послуги:

  • правова оцінка рішень, дій чи бездіяльності посадових осіб та органів, що мають владні повноваження, а також можливостей їх оскарження;
  • підготовка рекомендацій та документів, необхідних для оскарження в адміністративному та/або судовому порядку неправомірних рішень (дій, бездіяльності) органів, що мають владні повноваження;
  • представництво інтересів клієнта у процесі оскарження рішень, дій чи бездіяльності посадових осіб та органів, що мають владні повноваження  в адміністративному та/або судовому порядку.

Як приклад ефективного судового захисту  прав громадянина від неправомірних рішень та дій органу місцевої влади на сторінці Практика описано обставини судової справи про визнання недійсним рішення районної у м. Києві ради,  яким було порушено право власності громадянина на належний йому гараж.

<< Назад

 
G Analytics
сайт создан компанией сделать сайт